Pages

Saturday, April 10, 2010

back to school

Kanak kanak ibarat kain putih
kitalah yang bertanggungjawab mencorakkannya..

Aril berpeluang 'lepak' beberapa jam di kantin sekolah adik,
macam macam ragam budak yang boleh nampak..

Tapi, dah kalau mana pun budak,
waktu rehat diorang.. penuhi dengan main.. segelintir je yang makan..
Begitulah dunia mereka.. Uniform masing masing toksah kata la,
macam kain kanvas yang dilukis.. kalau hantar kat muzium kesenian,
dikatakan master peice.. penuh air coklat la, sos la..

Tapi, cuba kalau budak budak ni dah membesar skit,
baju kedut sket pun x leh.. haha..

Budak budak.. sangat naive..
tapi, ada gak dah berani tunjuk ciri future rempit dan gangster

kecik kecik dah pandai membuli
'pow' duit member..
besar nanti.. boleh jadi along yang berjaya..
cuba bayangkan jika budak budak yang naive ni tidak dibimbing..
kita akan automatis akan berjaya menghasilkan rempit,peragut,ganster dan macam macam lagi la..

Selain di atas, situasi atlet sekolah..
dari dulu lagi.. sama je semua..
bila masuk kantin, nak berlagak..
bawak bola sana sini.. pastu, tayang muka..
yang tak boleh blah, lepak sesama sendiri
pastu mengata orang lain macam diorang tu bagus gile..
manusia oh manusia..

"Sekeras keras batu dapat dihancurkan oleh titis air yang lembut. Begitu jua sekeras keras hati dapat ditundukkan oleh jirusan kata-kata lembut"

renung2kan

No comments: