Pages

Saturday, May 15, 2010

kapal terbang kertas


Finally.... Gambar pertama kat blog nie =)...

Kapal terbang kertas....

ye.. ada ape dengan kapal terbang kertas...

saya mengekspresikan diri sebagai kapal terbang kertas...

kenapa?

Hidup ini, kita perlukan panduan dan sokongan..
jika tiada panduan... kita akan tersesat, ibarat berjalan di dalam gelap..
jika tidak dipandukan cahaya, kita akan tersadung sesuatu..
macam tu juga kapal terbang kertas..

Perlukan balingan manusia dan sokongan angin..

Kita perlukan sokongan untuk meneruskan kehidupan sehari hari..
jika tiada sokongan, kita tidak mungkin berada di tahap sekarang..
kajian menunjukkan, pesakit kanser mampu hidup lebih lama dari yang di ramalkan
sekiranya mereka mendapat sokongan dari keluarga, rakan dan orang tersayang..
contoh Lance Armstrong..

Walaupun di disah menghidap kanser testis, beliau berjaya mengharungi penyakit tersebut..
dengan berbasikal..
dan sokongan keluarganya..

Macam itu diibaratkan kehidupan kita, sehari hari..
kita saling bergantung padaNya.. tanpaNya, siapalah kita..

kapal terbang kertas...

ada juga kelemahan... tak boleh kena air..
dan tak boleh terbang jika salah lipat..

Macam tu juga hidup kita kan..
sekiranya ada sesuatu yang tak kena,
kita dapat merasa perubahan tersebut.. dan kadangkala,
segala yang dilakukan takkan menjadi..
diri kita, tak boleh terlalu tertekan..
sebab tu kita perlu pandai membawa diri..
perlu pandai mengatasi segala rintangan yang mendatang.. kita..
perlu terbang.. macam Kapal Terbang Kertas, mengikut panduan serta sokongan..


Friday, May 7, 2010

My heroes... love 'em a lot..



Oh, ibu..
Kau disiram bayu pagi..

Ha,camtu la starting lagu oh ibu - Mamat(exsist)nyanyi..

Bukan ape, sempena hari ibu nie..

Aril mengucapkan, selamat hari ibu kepada :
Ibunda yang tercinta dan Nenda yang tersayang..

Diatas segala apa jua yang diberi.. terima kasih yang tidak terhingga..

Ye, dari kecik lagi..
saya dibesarkan oleh 4 orang insan penting,
mama, papa, and my grandparents..

Macam2 jadi..
setakat yang boleh ingat..

Masa tu, kecik agy.. saya malas nak pegi tadika..
so, bila bas datang.. saya nyorok.. pastu.. kalau dah naik bas,
digigit tangan pakcik bas tu.. ape salah die tah.. haha..
selepas itu, saya akan lompat dari bas (jangan tiru aksi ini)..

Hurm.. kes tu dulu la.. masa umur 5, time tu tinggal kat taman kosas..
ampang.. yeah..

TAMAN KOSAS:

Tempat best.. ramai kawan.. tapi, bukan sebaya pun.. dengan sesape tah
saya berkawan.. kalau boleh nak ingat :
Jasni ke jasmi tah name die.. duk corner lot..
ktorang slalu men patung askar warna ijau tuh.. haha..

Then, ada.. natrah kot x silap namenya..
awek.. haha.. kecik2 lagi da pandai..
die duk sebelah ( bukan rumah die, coz makcik sebelah tolong jage aje)
hurm..
lagi??
tak ingat la..
oh, ade dua orang akak..
duk umah besau, diorang slalu main roller blades..
ha, iye.. tak taw name.. tapi, aril join je diorang time tu..

haha.. best2..
banyak la memori kat taman kosas.. then saya pindah duk RAWANG..

oh, berbalik pada lirik kat atas...
bukan ape..
masa nak ke sekolah adik, Mama cerita..
"Ayil ingat lagu nie? "kata mama.
aril jawab ingat..
and mama pun cerita... ayil ingat tak yang ayil pernah nyanyikan lagu ni tuk mama..
huhu.. time tu ayil umur 5 kowt..
mama cakap, suara kelakar..
oh, time tu..
mama kat U.S..
further study accounting..

bile dengar balik, cam tak percaye pun ade..
huhu.. best pulak bila mengenangkan memori lama..
tapi, kita tak boleh nak patah balik..
hurm.. MAMA I LOVE U.. MAMATOK pun..
thanks.. =)